Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
module 2 bac 1
20 juin 2005

tweede les

Hoi!   school19

Hierbij stuur ik jullie de tweede en voorlopig laatste blog! Ik neem aan dat de meesten van jullie geen les meer hebben, maar officieel nog niet op vakantie zijn. Hard werken achter de computer? Misschien! vakantie41   Of ga lekker een eindje fietsen? Een Nederlands gedicht over een Franse berg en wat achtergrondinformatie over de dichter. Houd je van gedichten? Kijk dan ook eens in het poëziebos.

Dan heb ik hier een les gevonden over spreekwoorden en gezegden: altijd handig om te weten, want je weet nooit hoe een koe een haas vangt en je kunt maar beter beslagen ten ijs komen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, moet je maar denken.                            

                                                                               zelfleznd_boek

Er is een mooi verhaal over een schildersleerling, geschreven door Theun de Vries, die eerder dit jaar overleden is. Het boek waar het uit komt, gaat over Rembrandt van Rijn, en als je in geschiedenis en cultuur geinteresseerd bent, kun je je hart ophalen in de verschillende musea, maar ook op diverse websites.

Houd je van lezen? Bij de Jonge Jury kun je je opgeven om deel te nemen aan de jury die elk jaar de boekenprijzen van dezelfde naam uitdeelt. Hier kun je een oefening vinden over het vertelperspectief. Verder zijn er nog oefeningen over de tegenwoordige tijd én een les over verkleinwoordjes!

                                                                                                    school114

En als afsluiting een dicteetje erover.

Stuur je me de uitwerking ervan op profnl@institutneerlandais? Dan kijk ik het persoonlijk na, zet het op de antwoorden site en wie weet heb je wel een ijsje verdiend!

Maar goed, alle gekheid op een stokje: er is ook een webkwest over jongerentaal: vet cool!  vakantie120

Als laatste nog wat spelletjes, en dan wens ik jullie allemaal een prettige vakantie en....                         
tot in september!

Een groet, Johanna      

                        vakantie108

P.S.Als er 'dode' links bij zitten, laat me het even weten. Het kan zijn dat ze al op vakantie zijn, maar het kan ook zijn dat ik er iets aan doen moet! Johanna

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité
Publicité